معاون سياسي امنيتي استاندار يزد:

فلسفه وجودي نظام مقدس جمهوري اسلامي، نشر فرهنگ قرآن كريم است


معاون سياسي امنيتي استاندار يزد با تاكيد بر ترويج فرهنگ قرآني در جامعه اظهار داشت: فلسفه وجودي نظام مقدس جمهوري اسلامي، نشر فرهنگ قرآن كريم است و آنچه كه در نظام اسلامي صورت ميگيرد بايد تماما در راستاي اين هدف مقدس تعريف شود.

 غلامحسين دشتي با بيان اين كه قرآن كريم اساس فرهنگ دين، فرهنگ توحيد، كتاب هدايت و راهنمايي، كتاب تعليم و تربيت و رستگاري، نقطه ارتباط بين انسان ها و خداي متعال و مبين حقيقت در نظام هستي و راه سعادت بشريت است اظهار داشت: هر چند كه از قرآن مي گذرد حقايق آن بر بشريت آشكارتر مي شود.


وي با اشاره به اين كه در سايه هدايتهاي قرآن كريم، ظرفيت هاي فطرت انسان شكوفا مي شود افزود: خداي متعال در هنگام خلقت انسان، ابتدا وجود قرآني انسان را خلق كرده و بعد از خلقت وجود قرآني انسان، خلقت عنصري انسان را پديد آورده است و به عبارت ديگر حقيقت انسان، چيزي جز قرآن كريم نيست و انبياء الهي نيز فلسفه بعثتشان اين بوده كه قرآن وجود انسان را شكوفا كنند. وي ادامه داد: به همين دليل است كه انسانهايي كه با قرآن كريم انس و الفت دارند با حقيقت خودشان ارتباط و آشنايي دارند.


معاون سياسي امنيتي استاندار يزد با بيان اين كه فلسفه وجودي نظام جمهوري اسلامي، نشر فرهنگ قرآن كريم است و آنچه كه در نظام اسلامي صورت ميگيرد بايد تماما در راستاي اين هدف مقدس تعريف شود اظهار داشت: با اين نگاه ما در مسير انجام وظايف خود در ارتباط با قرآن كريم هستيم و هر چه در اين زمينه تلاش شود جا دارد و كار به انتها نخواهد رسيد.


وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه يزد از دير باز زمينه انجام فعاليتهاي قرآني را داشته و علما، بزرگان و همچنين عموم مردم به اين اقدام اشتغال داشته اند خاطرنشان كرد: امروزه اكثر كساني كه در حوزه هاي علميه يا در مراكز ديگر علمي مشغول به خدمت اسلام و مسلمين هستند. مستقيم يا غير مستقيم از مركز فعاليتهاي قرآني اعم از مكتب خانه ها ، مدارس و حوزه هاي قرآني شخصيتشان شكل گرفته است.


دشتي تاكيد كرد: قاريان ممتاز، حافظان قرآن كريم ، داوران و همچنين مفسران فراواني كه در استان يزد وجود دارد مويد وجود زمينه هاي مستعد براي گسترش فعاليت قرآني و همچنين انجام فعاليتهاي شاخص نظير برگزاري مسابقات قرآني كشوري و بين المللي مي باشد.


معاون سياسي امنيتي استاندار يزد با بيان اين كه برگزاري مسابقات قرآني در بخشهاي مختلف داراي بركات و ثمرات فرهنگي، علمي و اجتماعي خواهد بود افزود: از جمله اين بركتها حضور قاريان و حافظان استان يزد در مسابقات و ايجاد انگيزه مضاعف براي تلاش بيشتر در اين زمينه و همچنين ايجاد انگيزه براي عموم مردم بويژه جوانان و نوجوانان در آينده مي باشد.


وي ادامه داد: تجربياتي كه در اين مسابقات مبادله خواهد شد و مجموعه برنامه هايي كه از طريق صدا و سيما انعكاس پيدا مي كند در كنار حضور مردم بويژه جوانان در جلسات قرآني و مهمتر از همه اينها نورانيتي كه در سايه قرائت آيات الهي ايجاد خواهد شد همگي از بركات آشكار و نهان برگزاري اين دوره از مسابقات در استان است.


دشتي با بيان اين كه مجموعه توليداتي كه درحوزه برگزاري اين مسابقات از طريق رسانه ها در حال شكل گيري است يك سرمايه بسيار ارزشمند و معنوي براي استان و كشور است از تلاشهاي كميته روابط عمومي و اطلاع رساني اين مسابقات قدرداني كرد و افزود: اطلاع رساني بروز مكتوب و غير مكتوبي كه صورت مي گيرد مي تواند براي مردم ما بركات علمي و معنوي بسياري را به همراه داشته باشد.


وي در پايان از مسئولان برگزاري اين دوره از مسابقات و همچنين اصحاب رسانه كه نقش بسيار مؤثري را در ترويج فرهنگ قرآني داشتند قدرداني كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا